Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Waarom het niet botert tussen ervaringsdeskundigen en sociaal professionals

Tussen ervaringsdeskundigen en sociaal professionals zit vaak best wat spanning, constateert docent-onderzoeker Josine Steenvoorde. Zij ziet vooral wrijving door aarzelingen bij het geven van feedback. Hoe komt dat? En vooral: hoe kan het beter?
Op het moment dat de ervaringsdeskundige feedback geeft aan de professional of vice versa, dan leidt dat in veel gevallen tot frictie. Dat stelt docent-onderzoeker Josien Steenvoorde. Foto Christian Schwier / stock.adobe.com
Premium

In een column op sociale vraagstukken gebruikt Steenvoorde stevige termen als ‘angst voor landje pik’, ‘afschuiven van moeilijke taken’ en ‘wederzijds een onveilig gevoel’. Er wordt volgens haar te weinig gesproken over de moeizame samenwerking tussen ervaringsdeskundigen en sociaal professionals.

Gebrek aan vraagtekens

‘Ik ben absoluut niet tegen de inzet van ervaringsdeskundigen. Hun kennis en inzet kunnen waardevol zijn in het sociaal werk’, benadrukt Steenvoorde als ze vertelt over

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.