Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

DE STELLING ‘Ervaringsdeskundigen helpen een cliënt beter dan professionals’

Organisaties maken gebruik van ervaringsdeskundigen. Kunnen zij cliënten beter helpen dan een professional? Elly Overduin, Coach jongerenwerker bij 's Heeren Loo, en Judith Elzerman, Ervaringsdeskundige en co-trainer bij 's Heeren Loo, verdedigen hun standpunt.

Illustratie: Jenny Lindhout

JA

ELLY OVERDUIN (49)

Coach jongerenwerkers bij ’s Heeren Loo

‘De stelling gaat misschien wat ver, maar ik geloof wel heel erg in de toegevoegde waarde van ervaringsdeskundigen. Zij versterken de deskundigheid van medewerkers. Zo’n vijf jaar geleden hebben we bij ’s Heeren Loo een team van ervaringsdeskundigen getraind en sindsdien zet ik hen regelmatig in bij workshops en trainingen. Het betekent dat medewerkers bijvoorbeeld gesprekstechnieken op

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.