Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Idealistische activiteiten zijn ook producten

Veel organisaties willen homo-organisaties graag helpen of van hun diensten gebruik maken. Vrijwillige lesbische, homo-, biseksuele en transgenderorganisaties zouden daarom hun activiteiten moeten ‘vermarkten’. Dat kan met het werkboek ‘Homo in de etalage’.
Idealistische activiteiten zijn ook producten

In het werkboek van MOVISIE staan drie workshops beschreven waarmee organisaties hun positie op de markt kunnen onderzoeken en nieuwe producten en diensten kunnen ontwikkelen. Zo zijn ze beter uitgerust om leden, klanten en vrijwilligers te werven en nieuwe financiers te vinden. ‘COC Midden Gelderland, Stichting Outway, De kringen, Landelijk Netwerk Biseksualiteit, Stichting Transman en Orpheus namen voor dit werkboek hun aanbod onder de loep’, zegt Peter Dankmeijer van MOVISIE.

Waardevol

De deelnemers waren – na een aarzelend begin – erg enthousiast, vertelt Dankmeijer. ‘Eerst dachten ze: “moeten we nu écht onze idealistische activiteiten gaan benoemen als producten en het hebben over marketing?” Maar al snel sloeg dit om. Ze vonden het leuk om te laten zien hoe waardevol de activiteiten zijn en hoe belangrijk het is hier naar te kijken door de ogen van de klant.’

Gebruik

De deelnemers gingen ook in gesprek met mogelijke samenwerkingspartners en klanten. Daarbij merkten ze dat er veel organisaties zijn die hun homo-organisatie graag willen helpen of van hun diensten gebruik willen maken.

Algemeen
Het werkboek ‘Homo in de etalage’ is nadrukkelijk niet alleen voor homo-organisaties bedoeld, maar ook voor lesbische, biseksuele en transgenderorganisaties. MOVISIE zal in de loop van 2011 van dit werkboek een versie voor vrijwilligersorganisaties in het algemeen uitbrengen.

Meer nieuws in uw inbox? Klik hier voor de gratis Zorg + Welzijn Nieuwsbrief. Voor meer achtergronden en opinies, neem hier een abonnement op Zorg + Welzijn Magazine.

Twitter   Volg Zorg+Welzijn op Twitter

Bron: MOVISIE/Foto: Koos Groenewold

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.