Houd alleen van tijdrovende cliënten goed de cijfers bij

Hoe krijg je het management zover dat je ruimte krijgt om cliënten te helpen zichzelf te helpen, ook als zij nu al onevenredig veel aandacht vragen?

Joke hoort het zichzelf soms verzuchten: ‘Daar heb je mevrouw De Vries weer.’ De weduwe van drieëntachtig belt minstens drie keer per week, vaak over dezelfde dingen: een knellend korset, zorgen of haar zoon bij het doen van haar financiën niet af en toe iets naar zichzelf toeschuift, bijwerkingen van medicijnen die erger zijn dan de kwaal. Al irriteert ze zich, toch gaat Joke vaker bij De Vries langs dan voorgenomen. Mevrouw heeft immers weinig mensen om zich heen, ‘en wie weet is er dit keer echt iets mis.’

Joke weet dat zij De Vries het best zou helpen als

0
4

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder