Hoe kunnen re-integratie professionals gebruik maken van elkaars kennis?

Re-integratieprofessionals ervaren het belang van zachte matchingsfactoren. De ervarings- en intuïtieve kennis die daarvoor nodig is, gedijt het best in een leervriendelijke omgeving. Hoe ziet zo'n leervriendelijke omgeving eruit? En hoe kunnen re-integratieprofessionals elkaars ervarings- en intuïtieve kennis versterken?

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Het intervisie+ model bestaat uit vijf stappen: handelen, terugblikken, bewustwording, alternatieven ontwikkelen en uitproberen. Illustratie: Bob van der Meijden

Re-integratieprofessionals ervaren in hun dagelijkse werk het belang van de zachte matchingsfactoren zoals een veilige sfeer en sociale steun vanuit de werkgever. Deze zachte factoren blijken, hoewel niet direct waarneembaar, van essentieel belang voor een duurzame plaatsing. Om gebruik te kunnen maken van elkaars ervarings- en intuïtieve kennis hebben professionals een professionele leergemeenschap nodig. Zo’n leergemeenschap is een groep professionals die zorg en passie rondom re-integratievraagstukken met elkaar deelt en voortdurend gericht is op het verbeteren van het professionele handelen. Deze leergemeenschap is bij uitstek een plek waarin professionals reflecteren op het professionele handelen. Hier leren ze naast harde kennis

0
48

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.