Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

‘Maak jezelf geen onderdeel van een heftige gebeurtenis’

De coronapraatlijn stopt. De gesprekken naar aanleiding van corona bij de Luisterlijn zijn na de lockdown veranderd en daarom wijdt de Luisterlijn zich weer aan haar kerntaak: een luisterend oor bij eenzaamheid en geestelijk lijden. ‘We hebben nu veel mensen aan de telefoon die alleen zitten omdat hun familie op vakantie is.’
eenzame oudere
foto iStock
Premium

Het aantal gesprekken bij de Luisterlijn steeg in coronatijd van 900 per dag naar 1200 tot 1400 gesprekken. Een speciale Coronapraatlijn werd opgezet om mensen die steun en troost nodig hadden te spreken. Zo’n 150 nieuwe vrijwilligers kregen daarvoor een snelcursus gespreksvoering. Vijf maanden later stopt de coronapraatlijn. Geen behoefte meer? ‘Aan het begin van de crisis trokken veel mensen aan de bel, omdat zij bezorgd of angstig waren of omdat alle sociale activiteiten

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.