Na tien keer vonden alle kassières mijn cliënt normaal’

Wat als professionals zelf niet geloven in de zelfredzaamheid van hun cliënten? ‘Veel collega’s vinden het niet nodig te veranderen. Ze vinden het zo voor zichzelf prettig en goed voor de cliënten.’

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Arnoud van Ommen raakte geïnspireerd na een bezoek aan ’t WAD, een dagactiviteitencentrum voor mensen met een beperking, in Den Helder. ‘Ik dacht altijd dat enkel mensen met een licht verstandelijke beperking, cliënten met “hoog niveau”, mee konden doen in de maatschappij. Maar bij ’t WAD zag ik een meervoudig gehandicapte cliënt aan het werk in de bediening. Ineens begreep ik dat je op elk niveau met cliënten naar buiten kunt. Dat wilde ik ook.’

Van Ommen, regiomanager van Prinsenstichting, een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, merkte echter snel dat het niet zo makkelijk was om zijn organisatie

0
33

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.