Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Klantmanagers zitten klem tussen wens en werkelijkheid

Het wetsvoorstel tot wijziging van de Participatiewet is een gemiste kans om de werkcontext van klantmanagers te verbeteren en hen in staat te stellen bijstandsgerechtigden de ondersteuning te bieden die zij nodig hebben om (duurzaam) betaald werk te vinden. In plaats daarvan zet het klantmanagers klem tussen wens en werkelijkheid.
Eind 2019 kwam de staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid met een voorstel tot wijziging van de Participatiewet. Dit wetsvoorstel heeft, onder andere, als doel ervoor te zorgen dat bijstandsgerechtigden vaker worden gesproken (en gezien) door klantmanagers en dat er meer concrete afspraken worden gemaakt over ‘de participatieactiviteiten gericht op arbeidsinschakeling, of als arbeidsinschakeling nog niet mogelijk is, de overige participatieactiviteiten’.
Dit dient volgens het wetsvoorstel te worden bewerkstelligd door eisen te stellen aan gemeenten
Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.