Een dag de baas

Kinderen krijgen een flinke dosis zelfvertrouwen als je ze de touwtjes in handen geeft, vindt JINC. Deze organisatie helpt jongeren aan werk en laat een aantal van hen een dag ‘de baas’ zijn in een echt bedrijf. Shanna (15) en Seham (14) spelen voor ceo.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs12449-018-0026-9/MediaObjects/12449_2018_26_Fig1_HTML.jpgHoning, kaneel, sinaasappel… Wat voor smaken zijn nog meer geschikt voor een wintervariant van Karvan Cévitam-siroop? En welke kleuren moet de nieuwe fles krijgen? Nog helemaal niet zo makkelijk om een nieuw product te bedenken, merken Shanna (15) en Seham (14) tijdens hun overleg met de marketingafdeling van Kraft Heinz. Ze zijn vandaag de baas bij het levensmiddelenconcern in Zeist. Het is de laatste donderdag van januari, sinds een paar jaar de dag van het project Baas van Morgen. Ruim tweehonderd scholieren uit wijken met een sociaal-economische achterstand spelen een dagje de baas bij grote bedrijven. Initiatiefnemer is JINC, die
0
11

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.