Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

‘Zet niet de cliënt, maar de professional centraal’

Sociaal professionals zijn ongelooflijk goed in het zorgen voor anderen, maar cijferen zichzelf vaak weg. Die manier van werken, in combinatie met de toenemende werkdruk, is de opmaat voor een collectieve burn-out van welzijnswerkers en zorgverleners, voorspelt schrijver en spreker Niek van den Adel. Daarom is het de hoogste tijd dat professionals zichzelf op de eerste plaats gaan zetten.
Niek van den Adel: 'Vrijwel elke organisatie heeft als credo “wij zetten de cliënt centraal”.  Ik ben het daar gewoon niet mee eens. De medewerker hoort centraal te staan. Zeker nu.’
Premium
Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem Zorgwelzijn.nl een week gratis op proef. Na een week stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 850 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

2 REACTIES

  1. Dat de organisaties de cliënten centraal zetten is een mooi verhaaltje. De harde realiteit is indien de patiënt niet tevreden is met de bestaande behandelingen en expliciet aangeeft in alle realiteit wat wél nodig is (want de client is geïnformeerd over “meebeslissen” & “maatwerk”) wordt weggewuifd onder het mom van “te hoge verwachtingen” excuses voor het ongemak .

  2. Lees alle reacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.