Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

‘We staan nu veel meer naast de cliënt’

Regels, protocollen, afvinklijsten. Er gaat in zorg en welzijn veel aandacht naar uit. Dat moet anders kunnen, dachten ze bij Philadelphia. Vier jaar geleden introduceerde de zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking een nieuwe manier van werken: regelarme zorg. ‘Het komt er eigenlijk op neer dat we weer op ons gezonde verstand vertrouwen.’

‘O’ze hebben weer een nieuw kunstje bedacht’, dacht activiteitenbegeleidster Judith Berghuis sceptisch, toen bijna vier jaar geleden de regelarme zorg bij Philadelphia werd geïntroduceerd. Inmiddels is zij he-le-maal om en groot voorstander van deze ‘verfrissende’ aanpak. ‘Het werkt echt. We houden meer tijd over voor de cliënt en mijn baan is er leuker door geworden.’

Philadelphia introduceerde in 2014 het begrip regelarm binnen de hele organisatie. ‘Daaraan ging een zoektocht

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.