Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Kwaliteitsverbetering door inzicht in morele dilemma’s van klantmanagers

Professionals in de sociale zekerheid kampen met dilemma’s op de werkvloer. Gedeelde reflectie in een open praktijkdialoog 1 kan goede en creatieve oplossingen stimuleren. Het gaat overheidswillekeur tegen en biedt de morele steun van een zorgvuldige besluitvorming. De begrippen situationele gelijkheid en ieder het zijne helpen daarbij.

Kwaliteitsverbetering door inzicht in morele dilemma’s van klantmanagers2
die binnen hun discretionaire ruimte beslissen over (vormen van) bijzondere bijstand, dat is wat mijn onderzoek3
beoogt. Een tweede doel is om de complexe positie en taak van klantmanagers over het voetlicht te brengen. Belangrijkste bron van empirisch materiaal vormde het bijwonen van ruim twintig bijeenkomsten waarin klantmanagers middels een intervisie-model met elkaar een aantal lastige

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.