Kwaliteitsverbetering door inzicht in morele dilemma’s van klantmanagers

Professionals in de sociale zekerheid kampen met dilemma’s op de werkvloer. Gedeelde reflectie in een open praktijkdialoog 1 kan goede en creatieve oplossingen stimuleren. Het gaat overheidswillekeur tegen en biedt de morele steun van een zorgvuldige besluitvorming. De begrippen situationele gelijkheid en ieder het zijne helpen daarbij.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Kwaliteitsverbetering door inzicht in morele dilemma’s van klantmanagers2
die binnen hun discretionaire ruimte beslissen over (vormen van) bijzondere bijstand, dat is wat mijn onderzoek3
beoogt. Een tweede doel is om de complexe positie en taak van klantmanagers over het voetlicht te brengen. Belangrijkste bron van empirisch materiaal vormde het bijwonen van ruim twintig bijeenkomsten waarin klantmanagers middels een intervisie-model met elkaar een aantal lastige casussen bespraken.

Ruimte

Uitgangspunt van bijzondere bijstand is maatwerk.4
Dit brengt altijd keuzes mee, keuzes die de discretionaire ruimte van de klantmanager betreffen. In werk waar toepassing van regels

0
12

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.