Het keukentafelgesprek: Simone Kramer en Petra Janssen zijn grondleggers van Social Label

De keukentafel is witgeschilderd, de muren roze en op tafel prijkt een hardblauwe vilten stolp. Buiten ruikt het lichtjes naar veevoeder, want Social Label is gevestigd in het Werkwarenhuis in Den Bosch, de voormalige veevoederfabriek De Heus. Aan de keukentafel bij uitzondering twee sprekers, de grondleggers van deze sociale onderneming.

Simone Kramer (46) drinkt haar koffie uit het blauwwitte Social Label servies, een van de tien productlijnen. Ze is afgestudeerd in communicatie en eigenaar van C-mone, een bureau voor cultuur en communicatie. ‘Ik doe projecten in opdracht van gemeenten, bedrijven en culturele instellingen.’ Collega Petra Janssen (51) is ontwerper, heeft haar eigen Studio Boot en gaf jarenlang les op de Design Academy. In 2011 waren ze beiden betrokken bij huttenfestival De Vlek over ‘tijdelijk bouwen’ en een ‘nieuwe samenleving’. Hier toonden ze samen met architecten en designers hoe zij de ideale samenleving zien; een sociale omgeving met creatieve ruimte om

0
24

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder