Column IPW: Hoezo, eigen broek ophouden?

We horen het steeds vaker: burgerinitiatieven moeten hun eigen broek ophouden. Hoe burger- initiatieven precies hun broek op moeten houden is ons niet duidelijk. Dat vertellen de lokale beleidsmakers, inkopers en subsidieverstrekkers er niet bij. Burgers moeten vooral ‘creatief zijn en niet altijd direct bij de gemeente aankloppen.’

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs41185-017-0110-7/MediaObjects/41185_2017_110_Fig1_HTML.jpg

We horen het steeds vaker: burgerinitiatieven moeten hun eigen broek ophouden. Hoe burger- initiatieven precies hun broek op moeten houden is ons niet duidelijk. Dat vertellen de lokale beleidsmakers, inkopers en subsidieverstrekkers er niet bij. Burgers moeten vooral ‘creatief zijn en niet altijd direct bij de gemeente aankloppen.’ En als we doorvragen naar waar ze dan wel moeten aankloppen met al hun creativiteit krijgen we het nieuwe toverwoord te horen: de markt. Bij de markt moeten ze aankloppen om hun broek op te houden. Maar hoe ziet die markt er eigenlijk uit?

Rob is een initiatief begonnen om mensen met

0
46

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.