Luisterend oor steeds vaker een toetsenbord

Steeds meer mensen die behoefte hebben aan een luisterend oor zoeken hulp via het toetsenbord. Dat staat in het jaarverslag van SOShulp Nederland, die sinds 1999 hulp biedt via de digitale snelweg. Volgens de hulpdienst zien mensen vooral de chat als veilig en laagdrempelig.
Luisterend oor steeds vaker een toetsenbord

Het afgelopen jaar is het aantal keren dat via de chat contact werd gezocht met 40 procent gestegen. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Stichting SOShulp. De stichting komt voort uit de SOS Telefonische Hulpdienst – die nu Sensoor heet – waar mensen vertrouwelijk en anoniem hun verhaal online kwijt kunnen. Met name mannen en 30- plussers maken meer gebruik van dit medium.

Relatie
Zo’n 1700 mensen zochten vorig jaar contact via email. Dat is meer dan het aantal van het jaar ervoor. In de e-mails zijn het vooral onderwerpen als relatieproblemen, eenzaamheid, gezondheid, leven en dood die aan bod komen. Ook tijdens de chats gaat het over relatieproblemen, maar ook over psycho-sociale en psychiatrische problemen.

Crisis
De hulpdienst is er voor mensen die problemen, vragen, moeilijkheden, zorgen of verdriet hebben. Ook wanneer je in een (psycho-sociale)crisis verkeert en hulp zoekt, kun je de hulpdienst benaderen.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.