Kapitaal en sociaal ondernemerschap. Sponsoring en fondsenwerving in de non-profit sector. Het programma.

Tijdens het jaarlijkse Zorg + Welzijn-congres over sponsoring en fondsenwerving staat dit keer de vraag centraal: hoe kunnen zorg- en welzijnsinstellingen kapitaal en menskracht aanboren om hun missie waar te maken? Donderdag 7 juni 2007, 9.30 - 16.30 uur, Meeting Plaza, Maarssen
Kapitaal en sociaal ondernemerschap. Sponsoring en fondsenwerving in de non-profit sector. Het programma.

Toonaangevende deskundigen

Toonaangevende deskundigen als Ronald van der Giessen (directeur Oranje

Fonds), Mechtild van den Hombergh (directeur Stichting Doen), Marius Ernsting

(oud-directeur Humanitas) en Hans Zuiver (directeur Combiwel) delen hun

ervaringen met u. De dag staat onder de inspirerende leiding van Theo

Schuyt, hoogleraar Filantropie, Sponsoring en Vrijwilligerswerk.

Praktische workshops

In praktische workshops wordt u op weg geholpen door ervaren

specialisten als Arjan Klein (Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving),

Mark Schalekamp (Robin Good), Idriss Nor (Stichting Doen), Henk Kinds (Community

Partnership Consultants) en Marjet van Os (MOOI Den Haag).

Doel van het congres

Doel van het congres is instellingen te helpen bij het werven van fondsen en

sponsoring. Waar zijn voor zorg- en welzijnsinstellingen partners in het

bedrijfsleven en corporaties te vinden? Hoe bereidt u uw organisatie voor op het

aanboren van fondsen en het aangaan van nieuwe partnerschappen? Welke

wervingsstrategieën zijn het meest kansrijk? Hoe presenteert u uw project of

sponsorverzoek het beste?

Tijdens het congres ‘Kapitaal en sociaal ondernemerschap. Sponsoring en

fondsenwerving in de non-profitsector’ komt u hierover alles te weten. Het

volledige programma van ‘Kapitaal en sociaal ondernemerschap’ leest u

hieronder.

Aanmelden

Deelname aan dit congres kost slechts € 375. Abonnees van Zorg +

Welzijn betalen nog minder, namelijk € 325. Congresdeelnemers die zich aanmelden

als abonnee krijgen het Zorg + Welzijn Magazine de eerste zes maanden

gratis.






Aanmelden kan via
href=”https://www.formdesk.com:443/rbi/congresSponsoring_Fondsenwerving”

target=_blank name=”Fondsencongres formulier”>deze link naar het

aanmeldingsformulier
. Heeft u vragen? Dan kunt u contact

opnemen met Reed Business, mevrouw Henny Mientjes-Rees, tel. (070) 441 51 88,

e-mail:

href=”mailto:henny.mientjes-rees@reedbusiness.nl”>henny.mientjes-rees@reedbusiness.nl
.

Graag tot ziens op 7 juni in Meeting Plaza in Maarssen!

Met vriendelijke groet,

Martin Zuithof

Hoofdredacteur Zorg + Welzijn

Het volledige programma van het praktijkcongres ‘Kapitaal en sociaal

ondernemerschap’


Inleidingen van:

Dagvoorzitter Theo Schuyt, hoogleraar Filantropie, Sponsoring en

Vrijwilligerswerk
Theo Schuyt spreekt over het belang van het

aanboren van andere geldstromen en het vinden van lokaal kapitaal.

Marius Ernsting, oud-directeur en adviseur van Humanitas:

Maatschappelijke organisaties en bedrijven kunnen veel voor elkaar

betekenen. Niet alleen in termen van geld en andere middelen, ook in een

gedeelde verantwoordelijkheid. Beide partijen kunnen daarbij hun specifieke

expertise bieden. Marius Ernsting vertelt hoe de landelijke vereniging Humanitas

samenwerkt met grote bedrijven.

Ronald van der Giessen, algemeen directeur van het Oranje

Fonds.
Hoe verwerft u steun van het Oranje Fonds voor uw

projectopzet? Welke meerwaarde kunt u meegeven aan uw steunaanvraag bij het

Oranje Fonds? Ronald van der Giesen geeft voorbeelden op het gebied van

communicatie, innovatie en de voorbeeldwerking van projecten. Hoe boekt u samen

met het Oranje Fonds resultaten en successen ?

Mechtild van den Hombergh, directeur Stichting

DOEN.
Sociaal ondernemerschap: over de meerwaarde van

partnerschappen voor de sociale sector met het bedrijfsleven (‘Goede Zaken’) en

het starten van sociale firma’s.

Daarnaast zes workshops van:

Hans Zuiver, directeur welzijnsorganisatie Combiwel Amsterdam:

‘Succesvol samenwerken met bedrijven en corporaties’
Hoe kunnen

welzijnsinstellingen succesvol samen werken met het bedrijfsleven en

corporaties? Wat betekent maatschappelijk ondernemen met financiële steun van

corporaties, bedrijfsleven en ROC’s? Hans Zuiver vertelt hoe Combiwel

samenwerkt met deze organisaties. Wat kunt u leren van de grootste

welzijnsinstelling van Nederland?

Arjan Klein, directeur Instituut Sponsoring en Fondsenwerving:

‘Samenwerken met bedrijven: steunwaardig of

sponsorwaardig?’
Bedrijven en non-profitinstellingen weten elkaar

steeds meer te vinden. Daarbij gaat het initiatief meestal uit van de zorg- of

welzijnsinstelling. Deze organisaties denken vaak te weinig na over het belang

van bedrijven in sponsorships of geefrelaties. Wanneer bent u voor bedrijven

interessant om gesponsord te worden en wanneer spelen andere motieven. Wat

betekent dit voor uw communicatie richting bedrijven?

Idriss Nor, senior adviseur stichting Doen: ‘Goede Zaken, kansen voor

ideëel en commercieel’
Deze workshop leert maatschappelijke

organisaties om vanuit hun kracht samen te werken met het bedrijfsleven. De

workshop is een samenvatting van de training ‘Goede Zaken’ (
href=”http://www.goedezaken.eu”>www.goedezaken.eu
) en wordt gegeven door

Idriss Nor van Stichting DOEN en Henk Kinds van Community Partnership

Consultants. Ontdek zelf dat u deze kracht in zich heeft.

Marjet van Os, fondsenwerver MOOI Escamp, Laak, Zoetermeer:

‘Praktisch fondsenwerven voor zorg- en welzijnsinstellingen’
Deze

workshop gaat in op het belang van professionele fondsenwerving binnen een

welzijn- en/of zorginstelling. Instellingen in het welzijnsveld en zorg zijn

vaak voor nieuwe projecten en ontwikkelingen op zoek naar derde geldstromen.

Marjet van Os laat zien hoe u dit proces stroomlijnt en hoe u uw organisatie op

fondsenwerving voorbereidt.

Mercedes de Miranda, directeur Robin Good: ‘Betrokken bedrijven helpen

instellingen en initiatieven verder’
Robin Good is een advies- en

organisatiebureau dat zich bezighoudt met maatschappelijk betrokken

ondernemen. Mercedes de Miranda demonstreert hoe zijn bureau

maatschappelijke betrokkenheid vanuit het bedrijfsleven koppelt aan

maatschappelijke initiatieven. Hoe wordt deze betrokkenheid actief omgezet in

concrete initiatieven? Mercedes gaat in op best practices in de zorg- en

welzijnssector.

Mooi Zo Goed Zo, AlmereMooi Zo Goed Zo koppelt de

energie en creativiteit van bewoners aan de expertise en capaciteiten van

bedrijven en instellingen door middel van sponsor- en fondsenwerving.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.