Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Help, ik krijg een klacht aan m’n broek. Wat nu?

Partijdigheid en privacyschending zijn de meest voorkomende klachten tegen professionals bij de tuchtrechtcommissie. Wat gebeurt er als je cliënt, familie of de inspectie een klacht tegen jou indient? Jurja Steenmeijer: ‘Dat er een klacht wordt ingediend, betekent lang niet altijd dat er een fout is gemaakt. Een klacht is een aanleiding om het handelen van een professional te toetsen. En biedt de kans om ervan te leren.’
klachtenregeling en tuchtrecht

De casus: Een met HIV besmette client komt nog regelmatig koffie drinken met een maatschappelijk werker. Op een dag is hij boos en gefrustreerd, en dreigt andere mensen te gaan besmetten. Een situatie die ten tijde van corona ook in variant voorkwam als mensen dreigden naar de supermarkt te gaan en daar alles onder te hoesten. Wat doe je dan als hulpverlener? Mag je dan je plicht tot geheimhouding schenden of niet? ‘De vraag hier

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.