Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Hoe houden sociaal werkers hun hoofd koel? ‘Fijne collega’s en een veilige sfeer in het team helpen enorm!’

Een timmerman ruimt zijn hamer op na een drukke werkdag, maar als sociaal werker stop je stressvolle gebeurtenissen en heftige verhalen van je cliënt niet zomaar weg in je gereedschapskist. Die blijven je bij. Maar hoe ga je hier nu het beste mee om? 3 sociaal werkers delen hun ervaringen.
sociaal werkers die in een veilige sfeer iets bespreken op werk
Bron: Alexis Brown/Unsplash

‘Een schreeuwende of scheldende cliënt kan ik wel hebben’, zegt Laura. Zij werkt al bijna 10 jaar als maatschappelijk werker bij Veilig Thuis, advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling. Instrumentele agressie vindt ze daarentegen lastiger. ‘Laatst dreigde een cliënt naar de media te stappen en mijn naam te lekken. Hij stuurde dreigmails met wat hij allemaal van plan was. Ik heb alle procedures gevolgd en weloverwogen keuzes gemaakt, maar toch ga ik dan aan

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.