Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

De Kindertelefoon: praten over suïcide, scheiding, Oekraïne en de nieuwe cavia

Dagelijks praten meer dan 1000 kinderen met De Kindertelefoon. Waar bellen of chatten ze over en hoe worden ze geholpen? Marieke den Boer werkt er al 15 jaar. Kent de kneepjes van het vak en heeft een paar mooie tips voor sociaal werkers over communiceren met kinderen.
Foto De Kindertelefoon (op de foto staat een andere vrijwilliger dan Marieke)

De Kindertelefoon is een instituut in Nederland dat al meer dan 40 jaar bestaat. Er werken zo’n 600 vrijwilligers die een luisterend oor bieden aan kinderen tussen 8 en 18 jaar. Naast een goedbezocht forum (12+) en de chatfunctie, vinden veel kinderen het toch fijn om echt met iemand te praten. Dat kan 365 dagen per jaar tussen 11.00 en 21.00 uur, gratis en anoniem op 0800-0432. ‘Waarover ze bellen? Alles!’, lacht Marieke den Boer.

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.