Tevreden werknemers in de ggz

Werknemers binnen de geestelijke gezondheidszorg (ggz) en verslavingszorg zijn goed te spreken over hun werk. Op algemene tevredenheid scoren zij een 7,2. Werknemers binnen de geestelijke gezondheidszorg (ggz) en verslavingszorg zijn zeer te spreken over hun werk. Op algemene tevredenheid scoren zij een 7,2.
Tevreden werknemers in de ggz

Dat blijkt uit een benchmarkrapport.

Ggz-werknemers worden vooral gedreven door de inhoud van hun werk. De

bevlogenheid is hoog. Hun eigen werk staat hoger in het vaandel dan het maken

van carrière. Ook op samenwerking scoren de werknemers positief. Er blijkt

weinig verband te bestaan tussen algemene tevredenheid en tevredenheid over

beloning.

VerbeterpuntenCoaching van leidinggevenden noemen

ggz-werknemers als een verbeterpunt. Een ander aandachtspunt is de kwaliteit van

facilitaire voorzieningen, zoals niet goed functionerende koffiezetapparaten.

OnderzoekDe ggz-werknemers scoren met een 7,2 net

boven het landelijk gemiddelde. Dat cijfer ligt op 7,1. Het onderzoeksbureau
href=”http://www.effectory.nl/” target=_blank name=effectory>Effectory
deed

het tevredenheidsonderzoek in de periode januari tot november 2007 binnen 45

instellingen. Bijna 20.000 respondenten werkten aan het onderzoek mee, wat

gelijk staat aan dertig procent van de werknemers.

(Bron: GGZ Nederland)

Lees ook:

*
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/home/id5601-86343/ggz_gaat_over_naar_de_zorgverzekering.html”

target=_blank name=”ggz verzekering”>GGZ gaat over naar de

zorgverzekering
(13 juli 2007)

*
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/home/id5601-64407/bureaucratie_in_ggz_tast_kwaliteit_werk_aan.html”

target=_blank name=”bureaucratie ggz”>Bureaucratie in ggz tast kwaliteit werk

aan
(7 september 2006)

*
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/archief/id20107-54557/adviseur_ggz_groningen_hoopt_kloof_tussen_hulpverlening_en_zorgvragers_te_dichten_clienten_zijn_geen_embryos_op_sterk_water.html”>Adviseur

GGZ Groningen hoopt kloof tussen hulpverlening en zorgvragers te dichten:

‘Cliënten zijn geen embryo’s op sterk water’
(27 februari 2002)

*
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/archief/id20107-54114/kwartiermaken_als_antwoord_op_vermaatschappelijking_in_de_ggz_gedoseerd_op_de_weg_terug.html”>Kwartiermaken

als antwoord op vermaatschappelijking in de ggz: Gedoseerd op de weg terug


(2 april 2003)

Lees ook de
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_nieuwsbrief/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”>gratis

Zorg + Welzijn Nieuwsbrief
. Daarvoor kunt u zich


href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_nieuwsbrief/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”>hier

aanmelden
.
href=”http://vedm.net/click2?l=OSJc2&m=Kfpx&s=CORIa2″ target=_blank

name=nieuwsbrief>Door hier te klikken leest u de laatste

editie.

Wilt u reageren? Klik dan hier
href=”mailto:zorgenwelzijn@reedbusiness.nl”>zorgenwelzijn@reedbusiness.nl

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.