Vier deskundigen over: Verantwoordelijkheid blijft bij professionele hulpverlener

PostNL experimenteert met postbodes die wijken extra in de gaten houden. En caissières van de Albert Heijn worden getraind in het letten op ouderen. Het bedrijfsleven zet zich in voor zorg en welzijn. Een goede ontwikkeling?

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs41185-016-0022-y/MediaObjects/41185_2016_22_Fig1_HTML.jpg

Karin van Grinsven

Is divisiemanager thuiszorg bij de Brabantse zorgorganisatie Vivent: ‘De PvdA in de gemeente Den Bosch, waar Vivent thuiszorg biedt en twee zorgcentra heeft, wil graag onderzoeken of postbodes in die gemeente ook een signalerende functie kunnen krijgen. Dat vind ik een goed idee. Maar de woorden die de PvdA gebruikt bij de aankondiging van dat plan gaan wel ver.

Ze schrijven dat de postbode afval ziet, maar ook eenzaamheid, overlast en verloedering. Ze schrijven ook dat postbodes ogen en oren van de wijk kunnen worden. Daarmee wek je natuurlijk een suggestie. En daar moeten we voor waken.

0
15

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.