De waarde van een open dialoog

De verhoudingen binnen de sector zorg en welzijn zijn de afgelopen decennia flink veranderd. Cliënten en hun naasten zijn mondiger geworden en willen meer invloed op de zorg. Een van je taken als zorgprofessional is om de driehoek cliënt, mantelzorger en zorgverlener in balans te houden. Het voeren van een open dialoog is hierbij een belangrijk instrument.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: kwaliteit van zorg en dienstverlening is vooral zichtbaar in gedrag. Voor cliënten is dat het meest merkbaar in het gedrag van directe ondersteuners. Met hen hebben zij immers het meest te maken. Zij dragen in al hun handelen de visie van de organisatie uit.

Dat kan nogal een opgave zijn. Cliënten worden de laatste jaren kritischer en zijn zich steeds meer bewust van hun positie. Het management verwacht dat de visie in de dagelijkse zorg zichtbaar is. Er ligt dus heel wat op het bordje van de uitvoerend medewerker. Die voelt zich gesterkt,

0
4

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.