Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Blog: LinkedIn voor wijkteam professionals

Hoe up-to-date is jouw LinkedIn-profiel? Van welke LinkedIn-functionaliteiten maak jij gebruik? En hoe ga jij om met het vermelden van contactgegevens? In dit blog help ik je met doorbreken op LinkedIn.
Fawzi Salih is blogger bij Zorg+Welzijn

De vorige keer legde Fawzi uit hoe wijkteams gebruik kunnen maken van Instagram TV >>

LinkedIn is een online sociaal netwerk om zakelijke contacten te onderhouden. Iedereen kan zich gratis aanmelden en een profiel aanmaken. Het belangrijkste doel is om van elkaars netwerk gebruik te maken.

Kopregel

De kopregel van je LinkedIn-profiel staat direct onder je naam. Deze regel verschijnt bij zoekopdrachten in LinkedIn en bij berichten die je met LinkedIn verstuurt. Dit is een belangrijk onderdeel van je profiel. Je kan in 120 tekens vertellen welke oplossing jij als professional biedt. Voorbeeld: Ik versterk het sociaal netwerk van kwetsbare burgers.

Persoonlijke URL

Als je net een LinkedIn-profiel aanmaakt, krijg je een URL toegewezen. Deze URL is niet persoonlijk en vaak moeilijk te onthouden. Verander deze URL zodat hij bestaat uit je voor- en achternaam en niet uit een willekeurig nummer.

Samenvatting

De samenvatting ofwel summary op je LinkedIn-profiel is voor veel professionals een lastig onderdeel. Ik zie veel professionals die geneigd zijn dit onderdeel over te slaan. En dat terwijl je LinkedIn-samenvatting de enige plek is op je profiel die goed zichtbaar is. Beantwoord daarom de volgende vragen bij het schrijven van je samenvatting:

  • Wie is je belangrijkste doelgroep?
  • Wat is het probleem van je doelgroep?
  • Hoe is het probleem ontstaan?
  • Wat is er nodig om het probleem op te lossen?
  • Welke oplossing heb jij in huis om het probleem op te lossen?
  • Wat kwalificeert jou om het probleem op te lossen?

Ervaring

Het onderdeel werkervaring is een belangrijk onderdeel van je LinkedIn-profiel. Zorg ervoor dat er informatie is opgenomen over je functie, het wijkteam waar je werkt en de resultaten die je hebt gerealiseerd. Een opsomming van taken is niet interessant. Een potentiële werkgever wil weten welke resultaten jij tot op heden hebt bereikt.

Opleiding

Dit spreekt neem ik aan voor zich. Je voegt de opleidingen toe die je volgt of hebt gevolgd.

Vaardigheden en onderschrijvingen

Op je LinkedIn-pagina mag maximaal vijftig vaardigheden toevoegen. Dit zijn er een hele hoop, maar zorg ervoor dat je wel die vaardigheden toevoegt die echt voor jou van toepassing zijn. Je gaat er namelijk ook ‘onderschrijvingen’ op krijgen en dan is het belangrijk dat ze relevant zijn.

Aanbevelingen

Op LinkedIn bestaat al jaren de mogelijkheid om aanbevelingen te vragen en te geven. Een goede aanbeveling schept vertrouwen bij zakelijke relaties en toekomstige werkgevers.

Contactgegevens

Als professional in een wijkteam heb je te maken met cliënten in kwetsbare situaties. Soms moet je een beslissing nemen waar cliënten negatief op reageren. Een kleine groep cliënten zal proberen om op je persoonlijke mobiele telefoonnummer of e-mailadres contact met je te zoeken. Uit zelfbescherming adviseer ik je géén persoonlijke contactgegevens te vermelden. Beperk je tot je telefoonnummer en e-mailadres van het wijkteam.

Voor trouwe lezers van mijn blogs op Zorg+Welzijn bied ik een gratis LinkedIn check-up aan. Interesse? Stuur een e-mail naar f.salih@kennis-express.nl.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.