Registreren Waarom moet u zich registreren voor deze site? Lees meer

Campagne promoot wilsverklaring

Slechts 5 procent van de Nederlanders heeft z'n wensen ten aanzien van het levenseinde op papier gezet. De Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE) vindt dat meer Nederlanders dat zouden moeten doen. De NVVE begint daarom woensdag met de campagne 'Waardig sterven, dat is toch doodnormaal!’.
Campagne promoot wilsverklaring

Op alle dertien regionale televisie en radio zenders zijn tot eind november commercials te zien en te horen. In de commercials vertellen mensen van verschillende leeftijden waarom zij een wilsverklaring hebben. Aan de orde komen het euthanasieverzoek, behandelverbod, en de niet-reanimerenpenning.

Ongeneeslijk

Volgens de NVVE willen de meeste mensen na een gezond en lang leven rustig in hun slaap overlijden. De werkelijkheid is soms anders, stelt de vereniging en wijst op situaties waarin mensen ongeneeslijk ziek worden, een hartstilstand krijgen, dement worden of in coma raken. In die gevallen is het traject tussen leven en overlijden onzeker. Met een wilsverklaring kunnen mensen vastleggen wat er dan moet gebeuren.

Meer nieuws in uw inbox? Klik hier voor de gratis Zorg + Welzijn  Nieuwsbrief. Voor meer achtergronden en opinies, neem hier een abonnement op Zorg + Welzijn Magazine.

Volg Zorg+Welzijn op Twitter >>

Bron: ANP/Foto: Lex van Lieshout

Foto

  • Campagne promoot wilsverklaring

Alexandra Sweers

Gerelateerde tags

Of registreer je om te kunnen reageren.

Zorgwelzijn is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden