Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Mentor voor achterstandskind helpt

Achterstandskinderen die persoonlijke begeleiding krijgen van een mentor doen het veel beter op school dan kinderen die dat niet krijgen. Dat blijkt uit onderzoek naar oud-deelnemers van het project School's Cool in Amsterdam.
Mentor voor achterstandskind helpt

Directeur Marjan Timp van School’s Coolbevestigde een bericht in het AD hierover.

Niveau
Drie of vier jaar na deelname aan het project zat 35 procent van de leerlingen op een hoger niveau dan waarop ze in de brugklas begonnen, 15 procent was gezakt. Een groep onderzochte jongens en meiden die geen mentor hadden, deed het aanmerkelijk slechter. Van hen zat 20 procent na enkele jaren op een hoger niveau dan in de brugklas. Maar liefst 30 procent was in niveau gedaald.

Vrijwilligers
School’s Cool bestaat sinds 1997 en is naast Amsterdam actief in Nijmegen, Breda, Gouda en Lelystad. De vrijwilligers van de organisatie begeleiden kinderen bij de overstap van de basis- naar de middelbare school. Zij zien er onder meer op toe dat de jongens en meisjes hun huiswerk maken.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.