Registreren Waarom moet u zich registreren voor deze site? Lees meer

Helder over de resultaten van je werk

Je resultaten beter zichtbaar maken is een diep gekoesterde wens van veel sociaal werkers. Het pijnlijke is dat we natuurlijk diep van binnen weten wat we neerzetten, maar dat we vaak pas wakker schrikken op het moment dat iemand ernaar vraagt. En dan soms ook nog met zo’n venijnige stem waardoor je compleet dichtslaat. En eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, is het dan al te laat.
Anneke Krakers

De vorige keer liet Anneke weten behoorlijk in de war te zijn over sociaal ondernemen >>
Daarom deel ik graag mijn oplossing met je. Hij is simpel maar zeer doeltreffend:

 

De kern van de oplossing is dat je niet achteraf je resultaten gaat meten maar dat je vooraf de resultaten van je product of dienst helder maakt in een stevige klantbelofte.


Dit betekent dat je bij ieder product of dienst voordat je het in de markt zet weet welke pijn van welke klant met dit product wordt opgelost. Dan weet je ook welk resultaat de klant van dit product of deze dienst mag verwachten. En dit omschrijf je in een stevige klantbelofte. Gewoon glashelder onder een kopje met bullets 'dit is wat product x jou oplevert'.

Nu hoef je alleen nog maar je belofte in te lossen om tevreden klanten te krijgen die blij zijn met het resultaat. En als je ze het vraagt willen ze daarover vast een testimonial aan je geven.

Bij het verwoorden van het resultaat speelt taal een belangrijke rol. Ik merk keer op keer dat Sociaal Werkers te voorzichtig zijn. Dat hoeft echt niet. Diep van binnen weet jij wat je waard bent. Vertrouw daarop en vertaal dit in een stevige klantbelofte. Jouw klanten houden daarvan!

Voorbeeld

Zelf leer ik ook nog steeds hoe het beter kan. Bescheidenheid zit mij net zo goed soms in de weg. Gelukkig kan ik hiervoor terugvallen op een geweldige leuke en deskundige dame die mij de weg wijst naar meer resultaat gerichte kopij. Ik geef je graag een voorbeeld van een make-over van een van mijn teksten. Eerst de tekst zoals die was, daarna hoe het is geworden.

Voor

Je leert waarin een ondernemer verschilt van een werknemer: in deze module bespreken we  belemmeringen waar je last van kunt hebben. Je onderzoekt je twijfels.

We kijken of het mogelijk is om je eigen bedrijf te combineren met een baan, gezin en hobby's. Je gaat inzien dat focus, orde en structuur best belangrijk zijn.

Je leert alles over een businessmodel en hoe dat eenvoudig en goedkoop kan. Bovendien gaan we het ook over geld hebben.

Het is de bedoeling dat je na de training aan de slag zou kunnen gaan om klanten binnen te halen.

Je krijgt ook nog steun in een supportgroep.

Na

Je gaat denken en doen als een ondernemer: dealen met je belemmeringen, angst maakt plaats voor plezierTwijfels of je wel een goede ondernemer bent worden opgeruimdJe krijgt meer grip op je tijd en hoe je jouw bedrijf kunt combineren met een baan, gezin en hobby'sJe krijgt focus, orde, structuur en overzicht in je bedrijfJe hebt de inrichting van je bedrijf optimaal op orde: eenvoudig en goedkoopJe bent klaar om klanten te ontvangen en kunt je daar nu volledig op focussenJe hebt zicht op je omzetmogelijkhedenJe voelt je gesteund doordat je je eigen steun netwerk creëert en 6 weken lang steun vindt in de deelnemersgroep

Wil je de volledige tekst zien? Kijk dan hier >>

Doe nu zelf je check!

Ken jij de resultaten van je producten en diensten? Maak dit specifiek per product of dienst! Maak je dit ook duidelijk voor de klant?Kun je je taal aanpassen om het nog krachtiger te maken? Het is absoluut de moeite waard om eens op deze manier te proberen om je resultaten zichtbaar te maken. Veel succes!

Anneke Krakers

Businesscoach, trainer, spreker en blogger in Welzijn
Bekijk profiel

Of registreer je om te kunnen reageren.

Zorgwelzijn is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden