Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Maak ‘lastige cliënt’ tot gedeeld probleem

Hoe handel je als een cliënt gedrag vertoont dat je niet begrijpt? Een andere overlegstructuur kan je verder brengen dan ‘meer personeel’, leerden ze in een verpleeghuis in Friesland.

Veel leek de 71-jarige Joris Bennink niet van andere cliënten af te wijken, toen hij net opgenomen was in het verpleeghuis in zijn Friese woonplaats. Bij een fietsongeluk had hij maanden eerder dusdanig ernstig hersenletsel opgelopen, dat hij niet langer zelfstandig kon wonen. Maar snel werd duidelijk dat hij anders op dingen reageert dan anderen: hij werd onrustig, maakte

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.