Registreren Waarom moet u zich registreren voor deze site? Lees meer

Wethouder waarschuwt thuiszorgorganisatie TSN

De Amersfoortse wethouder Hans van Daalen heeft Thuiszorg Service Nederland (TSN) gewaarschuwd dat de organisatie orde op zaken moet stellen. De thuiszorgorganisatie zou salarissen niet of niet volledig uitbetalen. Van Daalen wil afspraken maken met de TSN-directie.
Wethouder waarschuwt thuiszorgorganisatie TSN

De wethouder deed deze uitspraken tijdens de raadsvergadering, zo meldt DeStadAmersfoort.nl. TSN heeft sinds 1 januari dit jaar de ruim 400 medewerkers van Amant huishoudelijke hulp overgenomen. Sindsdien klagen medewerkers dat de uitbetaling van het salaris niet goed verloopt en dat zij een lagere reiskostenvergoeding krijgen.

Risico's
Aanvankelijk ging het volgens de TSN-directie om aanloopproblemen die snel zouden worden opgelost. Vorige week sprak Van Daalen met de operationeel directeur van TSN. Die erkende dat sommige zaken niet goed gingen, aldus de lokale krant. Hoewel de kwaliteit van de dienstverlening volgens de wethouder op dit moment niet onder druk staat, brengt de onrust onder de medewerkers wel risico’s mee voor de cliënten. Reden genoeg voor de wethouder om een waarschuwing uit te delen.

Boete
Mocht de waarschuwing niets uithalen, dan kan de wethouder overgaan tot het geven van een boete. In het uiterste geval zal de gemeente geen indicaties meer doorgeven aan TSN. Dat zou betekenen dat TSN geen cliënten meer zou krijgen. De wethouder vond het echter te vroeg om nu al het vertrouwen in TSN op te zeggen.

Signaleringsfunctie
TSN is een dochteronderneming van schoonmaakgigant Asito en geldt als een van de snelst groeiende bedrijven in Nederland. In meerdere delen van het land offreerde TSN tegen lagere tarieven voor de huishoudelijke hulp dan lokale thuiszorgorganisaties. Gevolg is een ontslaggolf die 1500 tot 2000 medewerkers treft bij organisaties die misgrijpen bij de gunning. De ontslagen medewerkers kunnen uiteindelijk in verschillende regio's bij TSN aan de slag.

Lees ook:
Thuiszorg Service Nederland aast op markt huishoudelijke verzorging
Aanbesteden: cliënten en hulpen zijn de dupe

Meer nieuws in uw inbox? Klik hier voor de gratis Zorg + Welzijn Nieuwsbrief. Voor meer achtergronden en opinies, neem hier een abonnement op Zorg + Welzijn Magazine.

Bron: StadAmersfoort.nl/Foto: ANP/Koen Suyk

Alexandra Sweers

Gerelateerde tags

10 reacties

  • no-profile-image

    tsn den_haag

    wij in den_haag is het al net zo
    ik wacht al 7 maanden .wij zijn nu met de sp bezig zij willen ons helpen
    wij raden iedeen te bellen naar de sp
    en meld wat er bij u niet goed gaat uren die verdwijnen geen reiskosten geen vakantie uren door school samen moeten we vechten
    vecht voor je recht net als ons in den_haag sp helpt ons ook

  • no-profile-image

    melanie

    vraag jullie clienten om een specificatie aan te vragen bij het cak voor de geleverde uren want die krijgen ze niet meer bij hun acceptgiro bijgeleverd, want tsn naait de boel,mijn client heeft een specificatie aangevraagd over periode 1 en 2 en tsn declareerd van die client 6 uur per week terwijl hij maar 3 uur geleverd krijgt, zo kan ik ook leveren want zo krijgen ze inplaats van 22,50 per uur het dubbele dus 45 euro

  • no-profile-image

    Es

    En wat te denken van al die verzorgende en verpleegkundige die inmiddels zijn overgenomen per 4 jan door TSN. Die lopen tegen precies dezelfde problemen aan! Geen geld, geen waardering, geen contact mogelijk, op geen enkele manier. Weigeren stelselmatig de mails aan de speciale @mail adressen te lezen. Het is onvoorstelbaar dat dit kan!! Ik ga verder, ik ga dit hoog opspelen, heb mijn buik er vol van en ik ben NIET de enige!!!!

  • no-profile-image

    Marianne van der Weide

    Gelukkig ben ik niet de enigste die moelijkheden heeft met TSN. Ik heb inmiddels wel voorschotten gekregen maar nog steeds niet mijn volledige salaris, Heb ook mijn klant zover gekregen dat hij en ik zijn opgestapt met TSN. Ben ook naar de krant gestapt en heb de wethouder hier ook over ingelicht. Zijn er meer mensen die slecht ervaringen hebben met TSN zou ik graag willen weten, ik wil dit laten uitzoeken en alleen kan ik dat niet, samen staan we sterk. Hierbij doe ik mijn emailadres als u wilt reageren. marianneweide478@msn.com

  • no-profile-image

    m.de.vries

    in den_haag is het al 2 jaar niet goed wij woorden zo in de maling genomen .wachten ze tot hij weer over de kop gaat net als 2 andere bedrijfen van de heer jan torny
    wij moet op staan

  • no-profile-image

    hennies

    is het niet zo dat een bedrijf niet zo groot mag worden, slaapt de mededinging instituut.
    ze worden veel te groot, hebben in heel Nederland alle schoonmaak werk.
    ik vind nog steeds dat dat niet kan want ;

    huishoudlijk zorg is iets anders dan alleen schoonmaken. waar blijft de observatie, de activering van de Client, de rapportage naar derden. goedkoop is duurkoop.

  • no-profile-image

    Marmot

    Ze zitten constant op het randje van wat wettelijk mag. Er zijn heel veel personeelsleden die niks durven zeggen of doen, omdat ze bang zijn voor hun baan. Er zijn al collega`s opgestapt met cliënt en al naar een andere zorgaanbieder. Op kantoor zit ook niet zulk meelevend personeel, ze doen natuurlijk ook wat de baas hen opdraagt uit angst voor hun baan, ik vraag me af of ze wel zo lekker slapen `s nachts. Ik hoop dat de vakbonden, gemeentes en de regering nu eindelijk eens ingrijpt en zorgt dat zulke bedrijven gauw opdoeken, ze maken veel mensen kapot.

  • no-profile-image

    Angel

    Tja typisch Torny, kleine bedrijven de fles op jagen, en dan vlug cliënten inpikken en de werklozen een baan aanbieden tegen schoonmaaktarief...maar wel dezelfde susidie inpikken....maar ja hij moet winst maken anders krijgt hij zijn bonus niwet als zijn contract met Asito afloopt.....
    Maar personeel correct uitbetalen ho maar...ook in Regio Assen,Emmen,Hoogeveen hebben ze deze problemen...mogen deze gemeentes TSN ook wel eens op de vingers tikken en aanbesteding bevriezen

  • no-profile-image

    chantal

    helaas zijn niet alleen daar problemen over heel het land hebben mensen problemen met het o zo geweldige tsn ik woon zelf in zuid holland en ook hier is het en grote ellende ken mensen die op veel geld zitten te wachten maar betalen nee hoor

  • no-profile-image

    niek

    Jaaa daar gaan we weer en het is weer TSN. De arrogantie van zo"'n mega zorgaanbieder waarbij het alleen maar draait om de knikkers en voor de rest hebben ze nergens boodschap aan.

    Dit gaat al jaren zo en laat alsjeblieft niemand de ilussie hebben dat dit ooit een fatsoenlijke organisatie wordt

Of registreer je om te kunnen reageren.

Zorgwelzijn is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden