Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

MEE krijgt een acht van cliënten

Cliënten van MEE zijn tevreden over de kwaliteit van de geboden ondersteuning. Ze worden 'prettig en netjes te woord gestaan' en vinden dat MEE-medewerkers gemaakte afspraken trouw nakomen. Ze geven de organisatie gemiddeld een 8,1.
MEE krijgt een acht van cliënten

Dat blijkt uit de Benchmark Cliënttevredenheid 2008 die MEE voor de tweede keer heeft laten uitvoeren. MEE is een onafhankelijke organisatie die mensen met een handicap of een chronische ziekte adviseert en ondersteunt. Het waarderingscijfer van 8,1 is exact gelijk aan de uitkomst van de Benchmark Cliënttevredenheid die MEE in 2006 voor het eerst liet uitvoeren.

Kwaliteit
Bij het cliënttevredenheidsonderzoek zijn kwaliteitsaspecten als telefonische bereikbaarheid, beantwoording van vragen, verstrekken van informatie, het maken en nakomen van afspraken en de kwaliteit van de dienstverlening van de medewerkers onderzocht. Vooral het persoonlijk contact (luisteren) in combinatie met de geboden deskundigheid worden door cliënten positief beoordeeld. MEE-bureaus helpen bij vragen op het gebied van onderwijs, opvoeding, wonen, werken, sociale voorzieningen, inkomen, vervoer en vrije tijd. MEE informeert, helpt bij moeilijke afwegingen en wijst de weg naar de juiste instanties.

Consequent
Directeur Kees Korthals van MEE Nederland ziet in de stabiele uitkomsten van de Benchmark een belangrijk signaal: ‘Het is een teken van consequent beleid en werkwijze. Onze persoonlijke aandacht voor de cliënt en de kwaliteit van de ondersteuning hebben we vast kunnen houden. Het is hopelijk ook een signaal aan cliënten dat ze bij ons in goede handen zijn.’

Meer weten? Lees dan ook de gratis Zorg + Welzijn Nieuwsbrief. Daarvoor kunt u zich hier aanmelden.

Bron: MEE

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.